Sunday, August 30, 2015

Another Random Post

Masa sekolah dulu aku suka tulis surat untuk diri sendiri. Selalunya surat tu pasal hal-hal yang berkaitan dengan future plan, do's & don't, motivational thoughts lagi-lagi bila aku down dekat nak exam ataupun rasa insecure dengan something. Entah mana tah semua surat tu pergi. Aku pun bukannya jenis orang yang pandai simpan barang. Tau-tau je dah hilang. Tau-tau je dah takde. Tak reti jaga barang orang kata. Memang. Handphone baru setahun dah berlekuk sana-sini. Orang punyalah jaga siap bumper siap tampered glass bagai.

Aah ek kadang aku rasa aku ni lagi banyak cerita pasal aku punya weakness daripada strength. Pasni kena gali cari balik ah strength aku apa. Nanti habis medschool nak interview untuk houseman kang taktahu nak cakap apa pasal weakness lagi banyak daripada strength. Tak. Sama je kot sebenarnya. Cuma aku lagi nampak kekurangan aku daripada kelebihan aku. Aku lagi nampak kelebihan orang daripada kelebihan aku. Sebab tulah insecure tak sudah. Entah ada orang lain yang nampak aku cantik, aku pandai, aku baik, aku bersinar-sinar bak bulan di malam hari yang kelam malap tanpa cahaya. Ada ke? Hahahahaha. Kbai. Tengok tu tak confident dengan diri sendiri!  Mesti ada punya. Sorang dua jadilahkan daripada takde langsung. 

Nak masuk posting paeds lagi seminggu. Cuaks gila namateyyy. Group whatsapp aku, Doctor, ada pesakit kemain rancak lagi. Pagi buta dah aktif. Aku jadi makin cuak tengok depa ni kemain rancak je discuss itu ini. Aku cakap dalam hati, kena belajar betul-betul ni. Bukannya sikit yang kau taktahu. Sikit je yang kau tahu. Nanti dah masuk posting pergilah mengedeng dekat senior dengan houseman. Cari depa! Minta tolong ajar mana yang taktahu. Sekarang bukan zaman kena suap lagi dah. Zaman kalau kau tak suap sendiri kau mati kebulur. Nak ke? Jangan nanti lepas habis medschool menyesal sebab tak competence nak jadi dokter. Nak ke macam tu? Patient datang taktahu nak diagnose sakit apa taktau nak bagi ubat apa.

Salah sekarang takpe. Susah sekarang takpe. Kena marah sekarang takpe. Menangis sekarang takpe. Jangan nanti-nanti dah jadi dokter jadi stress taknak pergi keje sebab tak reti buat itu ini. Pulunlah sekarang puas-puas. Untuk masa depan sendiri juga nanti. Okay? 

Sampai sekarang aku still dengan orang yang sama sejak 4 tahun lepas. Harapnya sampai bila-bila. Dah tak payah nak fikir negatiflah apa. Kalau memang betul dialah orangnya busy macam mana pun nanti, sama-sama juga akhirnya. Boleh nak curiga nak insecure tapi biarlah ada tempatnya. Eii focus on your studylah! Nak habiskan mbbs on time kan? Nak kawin by 25/26/27. Mana boleh repeat even a single year pun. Tak boleh! Sekarang ni belajar bebetul habiskan mbbs dalam masa 3 tahun lagi, pass interview, jadi dokter dan kawin. Minta pada Tuhan lancarkan semuanya. Tuhan tu dengar cuma diri sendiri jelah malas nak minta. Sombong benor.




Sebab sekarang dah malas nak tulis surat untuk diri sendiri. Tulis blog jelah yang termampu. Nak tengok esok-esok apa perasaan bila baca post harini. Malas nak enable comments sebab taknak orang comment pape nak orang baca je. Hahahaha kbai.

Nanti-nanti :)