Friday, April 17, 2015

Cars and I

"Aku rasa selamat naik dengan kau"

Ni bukan pertama kali orang cakap dengan aku macamtu. Boleh dikatakan aku ni antara pemandu yang paling berhemah tau walaupun dulu aku ambil masa yang lama untuk dapatkan sekeping lesen memandu tu. Ramai taktahu yang aku ambil test jpj sebanyak 5 kali. Like seriously girl 5 kali? Kau fail kat mana seyh? 4 kali aku fail dekat tempat yang sama; bukit. Aku rasa kali kelima tu memang orang dah kesian sangat dekat aku kot hahahahaha. Tapi sampai sekarang mak suka cari gaduh kata aku test jpj dulu 6 kali. Oh pleaselah mak I remember exactly how many times I went to that place. Mak cakap I remember how many times I paid for your test. Blerghhhhh. Biasalah mak mana boleh nak kalah. Kalau dia kalah nanti dia bengang mesti dia tukar topik lain blerrghh once again. Kalau berkeras nak menang juga nanti mak jadi bertambah berang. Mommy always wins at the end *insert icon surrender*

Awal-awal dapat lesen dulu nenek takut nak naik dengan aku. Mak pula saje je tau nak menyindir cakap kalau naik dengan aku kena pakai helmet hahahahahaha. My god pleaselah mak. Dekat rumah aku semua kereta manual kecuali myvi yang aku pakai sekarang ni. Jadinya awal dapat lesen dulu, mestilah semangat nak drive letaklah sticker P dekat kereta atuk. Jangan tanya berapa banyak remuk redam calar balar aku dah buat dekat kereta atuk. Banyak sangat hahahaha. Biasalah newbie. Balik rumah buatlah muka taktahu muka kesian muka lima posen sikit. Aku tak berani drive kereta mak masatu sebab kereta mak mpv. Kereta tinggi takut sikit.

Tapi takpelah tu semua dulu. Bak kata omputih, no pain no gain. At least sekarang aku drive kuantan-muar, muar-kuantan tau *insert icon muka bangga*

Kenapa aku cakap aku pemandu berhemah, sebab aku jenis yang drive lek lek. Lek lek bukan lembap ye di sini. Aku still boleh potong lori lebar dan panjang apa. Tapi dulu awal dulu waktu mak ikut belakang aku, dia kata dia mengantuk sebab aku lembap sangat kahkahkah. Mak part menyindir tu memang emmm dapnya kaw gila.

Tapi yang penting aku tak potong dekat double line walaupun dekat depan ada lori yang lembap nak mampus lepastu jalan sebelah clear je, takkkkkkkk aku tunggu double line habis dulu. Aku tak potong dekat selekoh, dekat atas bukit walaupun sekarang aku dah dapat CDL. Part nak memotong tu jangan tanya betapa cermatnya aku tengok cermin belakang sisi dan tengok depan baru potong. Part laju tak laju tu kalau jalan clear of course 120km/h plus. Sekarang mak dah tak mengantuk lagi hahahahaha.

Walaupun sekarang aku seronok gila drive kereta auto, bila balik rumah still aku drive manual. Dari yang paut stereng sampailah ke power stereng. Semua boleh. Aku tak rasa malu pun nak bagitahu orang bahawasanya dulu aku passed jpj lepas 5 kali yang dulu aku banyak calarkan dan kemekkan kereta atuk, at the end sekarang aku dah ada confidence and courageous untuk drive jauh dan kemana saja yang aku nak. Sebab ada je orang yang pass test sekali je tapi lepastu tak pernah sekali pun drive sama ada dia sendiri takut ataupun ahli keluarganya tak bagi.


The fact that my family always be besides me no matter what makes me becomes stronger day by day. Thank you my love.

Nanti-nanti.
:)