Monday, August 17, 2015

Appreciation

Aku selalu rasa aku sayang paling banyak, aku paling banyak berkorban, aku paling banyak tunjuk effort yang aku nakkan dia. Sampai satu tahap aku ulang kali ingatkan awak kena hargai tiap apa yang kita dah buat untuk awak. Padahal itu semua common sense kot. Tak payah nak ingatkan orang. Tak payah. Parents kita dari kita kecil sampai ke besar banyak yang mereka korbankan ada ulang banyak kali hargailah semua benda yang kami dah buat untuk awak. Jangan kecewakan kami. Kita sendiri tau okay depa dah banyak sacrifice untuk aku kena balas jasa dorang ni. Belajar sungguh-sungguh.

Common sense. Takyah ulang kali cakap benda yang sama. Kita ni dah cukup ke hargai apa benda yang orang buat untuk kita? Dah cukup? Nampak tak nampak je. Asyik nampak diri sendiri je yang banyak berkorban sampai rasa orang sana tu tahu goyang kaki je padahal dialah yang paling banyak buat macam-macam untuk kita. Cuma tulah tak nampak. Tak tunjuk. Sebab dia tak macam kita kerja asyik ulang banyak kali ayat yang sama. Kerja asyik nak mengungkit je apa yang kita buat.

Untung dapat orang yang penyabar. Tapi penyabar macam mana pun ada limit dia.Jangan sampai nanti-nanti dia pergi sebab diri kau sendiri.

Padan muka.

So behave!