Friday, August 14, 2015

Random Awesome

"Awak je cakap saya tak handsome"

Bila masa entah hahahaha. Tapi aku rasa aku memang jaranglah nak puji orang cantik ke handsome ke bisik dalam hati je dengar sendiri-sendiri pastu insecure. Blergghhh. Serius kadang ada satu masa aku dok scroll gambar perempuan-perempuan cantik dekat instagram pastu bisik dengan diri sendiri cantiknya dia ni semorang dah pandai nak cecantik aku ni dah dua puluh dua pun jerawat naik balik pastu tak reti nak make up sobs. Walaupun muka tak flawless tapi aku punya confident nak keluar rumah ke kedai ke bandar kepe sangat tinggi. Persetankan semuanya. Pergi kelas pun naked face habis. Tapi jauh ke lubuk hati tu insecurenya tengok orang cantik hanya Tuhan je yang tahu.

Alah kalau nak diikutkan pun memang berlambak perempuan yang lagi cantik dari kita. Kalau kita keep on comparing diri kita dengan dia tak bersyukurlah kita dengan apa yang Tuhan bagi. Mungkin dia lebih dari segi kecantikan kita lebih dari segi lain. Cantik tu pun subjektif. Cantik macam mana yang kita cari?

Takyah nak insecure sangatt boleh takkkkkkkkkk.
Lusa kita jumpa dokter pastu slow-slow belajar make up okay hahahaha.

Nanti-nanti :)