Sunday, November 15, 2015

1st clinical posting examination

Esok exam. Gila cuak namateyyy entahlah macam takde momentum sepanjang study week ni tak macam sebelum-sebelum ni. Kenapa tah. Tengok soalan past years rasa macam nak nanges bapak susah gila :( Sebelum ni pun masuk exam hall banyak lagi tak habis baca tapi kali ni macam banyak sangat tak baca. Plus tak buat lagi skrip untuk short case matilahhh macam nii.

Okay dah jom buat skrip untuk short case for every system. Pastu hari bertukar cerah je kita pergi hospital okay! Taktaulah tapi hati rasa macam tak sedap je. Taklah fail first posting ni. Aaaaaahhhh tapi entahlah taktaulah exam-exam sebelum ni ada perasaan macam ni ke tak. Ada kot rasa macam kalau tak study kalau malas kalau mengeluh je nanti fail tapi kalini lainnnnn :(

Tolonglah jangan nak negatif sangat. Aku taktaulah kenapa aku makin negatif ni. My God. Eiiiii. Positip okay positip. Moga tiap langkah aku ke hospital selama ni walaupun niat nak clerk orang dengan buat PE je terlupa niat melawat orang sakit, heharap Tuhan permudahkan juga urusan untuk exam isnin dengan selasa ni. Layan mak-mak borak (eh ke mak-mak yang kena layan aku tanya itu ini) dan buat adik-adik gelak rasa senang hati moga Tuhan balas dan kemudahan masa exam nanti. Bukannya tak pernah baca bukannya tak pernah tau. Tapi lupa.

10 weeks for learning all topics in Paediatrics is not enough. Seriously. Ke aku sorang je rasa macam tu?

At some points aku tercompare diri aku dengan orang lain. Padahal dah berapa kali cakap, orang lain orang lainlah kau kau. Dah dah different people have different way to success. Takpayah nak downlah insecure kepe.





I can do it!
I can do it!
I will pass this first clinical exam.
Allah will guide me to pass.
I can do it!

Nanti-nanti :)