Saturday, May 14, 2016

IM

Aku sekarang ni baru nak download CPG untuk posting IM (internal medicine). Tapi bila buka dropbox tetiba nampak ada banyak gila namateyyy CPG pastu tetiba terselit cervical cancer, dah kenapa letaknya dekat sini bukan dekat O&G dah ada ke? terus malas nak download.

Last posting untuk third year. Inshaallah dalam minggu depan dapatlah result exam surgical posting itu hari. Long case aku memuaskan lah short case memang hancur hancur aku :( Lepas tanya diagnosis dokter terus blah. Dan berlakulah episod aku mengejar dokter tapi alangkah sedihnya bila dokter cakap "just go" sobs. Walaupun macam tu masih berharap untuk pass. 




Jadi posting terakhir untuk third year yang akan bermula senin ni ialah internal medicine yang paling killer sekali. Ada banyakkkkkkkkkkkk gila namateyyyyy yang kena tahu dan tiap satunya amatlah penting sekali. Yelah nak jadi dokter semualah penting. 

Azam baru mestilah nak study setiap hari. Output kena lagi banyak daripada input. Input je takde output bila ditanya blank. Aku rasa masalah aku ialah bila aku baca aku tak keluarkan balik sebabtu susah ilmu tu nak retained. Sebab yang aku perasanlah kalau satu benda tu aku ulang-ulang dia senanglah nak ingat walaupun lepastu tak buka buku lagi dah. Yang takde output tu ulang banyak kali pun ya tohan susah bebenor.

Kurangkan merungut!
Lagi 3 minggu nak puasa.